Listing 1 - 10 of 37 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek, bedoeld voor ouders, kindercoaches en leerkrachten die wel behoefte hebben aan wat speelsheid voor hun kinderen, staat boordevol oefeningen uit de theaterwereld die kinderen helpen ‘uit hun hoofd’ te komen en weer maatjes te worden met hun eigen lijf. Wat vertelt jouw lijf eigenlijk? Hoe kom je over? Sta je als een huis, of meer als een muis? Durf je mensen aan te kijken als je praat, of kijk je liever naar de grond? Laat je je stem klinken als een klok, of blijven je woorden steken in je mond? Wat zou het fijn zijn als kinderen de taal van hun lijf (weer) leren kennen. Want uit ervaring weet ik dat je door lichaamsbewustzijn zelfvertrouwen krijgt, je je krachtig gaat voelen, weerbaar wordt en mensen je veel beter begrijpen! Aan de hand van – vaak tragikomische – anekdotes en struggles uit mijn werkende leven verklap ik je in dit boek graag mijn tips en theateroefeningen die mij er altijd weer doorheen hebben gesleept en zet ik ze om in praktische tips voor kinderen. Tips voor thuis, voor op school – tips voor altijd!
lichaamstaal --- creatieve therapie --- dramatische expressie --- Drama --- persoonlijkheidsvorming --- drama --- kinderen --- weerbaarheid --- 37.03 --- Dramatische vorming --- Assertiviteit --- Theater --- Didactische werkvormen --- Coaching --- Creatieve therapie --- Weerbaarheid --- Persoonlijkheidsvorming --- Didactische werkvorm --- Media --- Kleuter
Choose an application
Met dit spel kunnen door middel van 128 kaarten talloze kernkwadranten en dubbelkwadranten worden samengesteld op een overzichtelijk spelbord. Elke kaart is een beschrijving van een kwaliteit/uitdaging of een valkuil/allergie, aangevuld met een synoniem en een uit het leven gegrepen typering.Met uw kernkwaliteiten geeft u uiting aan wie u bent. Voorbeelden van kernkwaliteiten zijn daadkracht, zorgzaamheid, zorgvuldigheid, ordelijkheid, ontvankelijkheid, invoelingsvermogen enzovoorts. Zoals de kwaliteit van het geluid bij een radio medebepaald wordt door de precisie waarmee deze afgestemd is op de juiste golflengte, zo wordt ook de mens inspirerender als hij afgestemd is op zijn eigen kernkwaliteiten.
persoonlijkheidsleer --- persoonlijkheidsvorming --- 159.93 --- 37.03 --- Games --- Theory of knowledge --- zelfkennis --- talentmanagement
Choose an application
Ben je benieuwd naar de kwaliteiten van jezelf waar je je nog niet zo bewust van bent? Ontdek ze met dit spel! Verborgen kwaliteiten vormen één van de meest interessante ingangen voor persoonlijke ontwikkeling. Als je deze kwaliteiten gaat inzetten, ontstaan er nieuwe mogelijkheden om met allerlei (probleem-)situaties in je werk of privéleven om te gaan. Ze kunnen je ook helpen om beter uit de verf te komen, een completer en vrijer mens te worden of je leven meer in balans te brengen.
Kwaliteiten --- Kwaliteitenspel --- Kwaliteitenspellen --- Spellen --- Games --- Personality development --- Industrial psychology --- teamwork --- Persoonlijkheidsleer --- Persoonlijkheidsvorming --- Talenten --- Ontwikkelingsspelen
Choose an application
Communicatievaardigheden. --- Persoonlijkheidsvorming. --- Studievaardigheden --- Hoger onderwijs. --- Competenties --- Nederlands, communicatie --- 159.923 --- communicatie --- competentieontwikkeling --- 007 --- 658.37 --- Communicatie --- Ontwikkelingspsychologie --- Vaardigheidstraining
Choose an application
489.52 --- studiebegeleiding --- Persoonlijkheidsvorming --- Studievaardigheden --- hoger onderwijs --- Persoonlijkheidsvorming. --- hoger onderwijs. --- Hoger onderwijs. --- loopbaanontwikkeling --- zelfstudie --- POP (Persoonlijk Ontwikkelingsplan) --- communicatievaardigheden --- persoonlijkheidsontwikkeling --- studeren --- Didactics --- persoonlijk plan --- persoonlijke effectiviteit --- pop --- Persoonlijk ontwikkelingsplan --- 489.5 --- Persoonlijk ontwikkelplan --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Studiemethode --- 321.3 --- leren --- levensboeken --- methodiek --- zelfbeeld --- Competenties --- 159.923 --- Ethiek --- Ontwikkeling --- Persoonlijkheid --- Reflecteren --- Reflectie --- communicatie --- competentieontwikkeling --- persoonlijkheidsvorming --- Methodiek --- 007 --- 658.37 --- 378 --- 37.03
Choose an application
Waar ben ik goed in? Wat kan ik nog verbeteren? Welke competenties wil of moet ik verder ontwikkelen en hoe pak ik dat aan? Vragen die voor veel mensen herkenbaar zijn, maar het zetten van een eerste stap naar een concreet Persoonlijk Ontwikkel Plan is vaak niet zo eenvoudig. Het POPpingspel helpt u daarbij. Dit kaartspel prikkelt u na te denken over uw functioneren en verbeterpunten te signaleren. Hierbij speelt feedback uit uw directe omgeving een belangrijke rol. Het spel - inclusief een formulier voor een eigen POP - is een echte eye-opener. Een must voor gedreven werknemers en voor iedere eigentijdse HRM-afdeling
loopbaanontwikkeling --- organisatiepsychologie --- Personnel management --- HRM (human resource management) --- Ontwikkelingsspelen --- Persoonlijkheidsvorming --- Competenties --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Spelmateriaal --- Games --- Zelfanalyse --- Persoonlijk ontwikkelingsplan (POP) --- Personeelsmanagement --- Reflectie --- Persoonlijkheid --- Persoonlijk ontwikkelingsplan --- Competentie --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Onderwijs
Choose an application
Het is opvallend hoe vanzelfsprekend veel mensen het vinden om voor anderen te zorgen. Maar zorgen ze ook voldoende voor zichzelf? Behoor ook jij tot de grote groep zelfverwaarlozers, en snak je naar meer tijd voor jezelf, een betere gezondheid, minder stress en een betere balans in je leven? Dit boek zet de gouden stelregels om beter voor jezelf te zorgen heel helder uiteen: ken jezelf, waardeer jezelf, kies en bemin je keuze, verander je kijk op de wereld en verwen jezelf. Het is een uitnodiging om even stil te staan bij je leven, en er de motivatie uit te halen om stap voor stap probleempunten aan te pakken. Met dit boek willen Marc Buelens, docent management aan de Vlerick Management School, en Ann Vermeiren, stressconsulente, de lezer helpen om beter voor zichzelf te zorgen. Vooraf schetsen de auteurs de vruchtbare bodem die mensen nodig hebben om te kunnen groeien. In een eerste deel wordt ingegaan op zelfkennis en op de patronen die helpen of blokkeren. Daarna wordt de zelfwaardering bekeken, met onder andere aandacht voor de loyaliteit aan jezelf en anderen, en voor de zelfzorg in relaties. Het derde deel bespreekt het maken van verstandige en bewuste keuzes. Hier wordt er onder meer op gewezen dat je zelf verantwoordelijk bent voor je toekomst. Tot slot wordt ingegaan op het daadwerkelijk veranderen van principes en op het hoe en waarom van zichzelf verwennen. Door de vele voorbeelden, casussen, tips en oefeningen is dit een uiterst praktisch boek om echt tot actie over te gaan. De eenvoudige en heldere taal maakt het geschikt voor een breed publiek. Functionele lay-out met trefwoorden in de marges. Een herziene editie met lichte aanpassingen en een vernieuwde bibliografie. (Redactie Vlabin-VBC)
Persoonlijkheidsvorming. --- psychologie --- Psychology --- 417 --- eigenwaarde --- levenskunst --- relaties --- waardering --- zelfkennis --- zelfwaardering --- zelfzorg --- 159.9 --- Eigenwaarde --- Zelfkennis --- Zelfzorg --- Persoonlijkheidsleer --- Relaties --- Emoties --- Zingeving --- Cursus bachelor in de Verpleegkunde --- Relatie --- Emotie
Choose an application
In dit boek wordt het Vorkmodel uit de doeken gedaan, een inmiddels beproefde methodiek om een manier van aanpak te doen ten aanzien van je ontwikkeling of in gesprekken, om zinvolle, duurzame, gezonde en permanente ontwikkeling hanteerbaar te maken in diverse toepassingen. De boodschap is dat als je aan individuele ontwikkeling doet of anderen begeleid in hun ontwikkeling, je pas volledig bent als je op 4 sporen (projectmatig werken - zelfsturing - persoonlijke ontwikkeling - het grotere geheel) tegelijk voortgang boekt. In het Engels noemt men dat 'multi-tracking'
zelfsturing --- competentiemanagement --- levenslang leren --- Industrial psychology --- Persoonlijkheidsvorming --- Selfmanagement --- 37.041 --- Autonomie Zelfsturing --- Développement Ontwikkeling --- 321.3 --- 417 --- coaching --- identiteit --- planning --- zelfmanagement --- zelfontplooiing --- Zelfsturing --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- maatschappelijke ontwikkelingen --- Agologie (andragogie) --- Coachen --- Zelfontplooiing --- 366 --- Competentiemanagement --- Gedrag --- Gedragspatronen --- organisatie --- personeelsmanegement --- 102104.jpg --- filosofie --- Vaardigheden talenten zelfontwikkeling zelfontplooiing communicatie --- persoonlijkheidsvorming --- 37.041 Autodidactiek --- Autodidactiek --- Methodiek --- Persoonlijkheidsleer --- 1 --- 37.03 --- Ontwikkelingspsychologie --- Veranderingsproces --- Psychotherapie
Choose an application
Het boek biedt een uitgebreid overzicht van de biologische, cognitieve en sociale ontwikkeling van kinderen en jongeren. Ook persoonlijkheidsontwikkeling komt aan bod, te beginnen bij het temperament van het jonge kind tot aan de identiteitsvorming van de adolescent. Er is voor een thematische indeling gekozen, zodat de ontwikkelingsfasen van de verschillende leeftijdsgroepen per onderwerp behandeld worden. Deze 3de herziene uitgave is meer praktijkgericht. Het hoofdstuk met de 3 wetenschappelijke theorieën is vervallen. Waar nodig wordt nu in de afzonderlijke hoofdstukken een korte theoretische onderbouwing gegeven, die minder psychologische voorkennis vereist. Bovendien is de theorie toegankelijker, dankzij helder taalgebruik en extra illustraties. Studievriendelijke elementen zoals casuïstiek, trefwoorden in de marges en studievragen zijn uitgebreid met overzichtelijke schema's. Ook is in elk hoofdstuk een aparte tekst opgenomen waarin een uitstapje wordt gemaakt naar de afwijkende ontwikkeling, zodat ook veel voorkomende ontwikkelingsproblemen als ADHD in deze introductie aan bod komen
#KVHB:Ontwikkelingspsychologie --- 416.1 --- Cognitieve ontwikkeling --- Ontwikkelingspsychologie(Kinderpsychologie, Jeugdpsychologie) --- Persoonlijkheidsvorming --- Sociaal milieu --- Sociale ontwikkeling --- cognitieve ontwikkeling --- ontwikkelingspsychologie --- persoonlijkheid --- sociale ontwikkeling --- 416 --- Ontwikkelingspsychologie --- Erfelijkheid --- Motorische ontwikkeling --- Taal --- Temperament --- Sensitivitytraining --- Morele ontwikkeling --- Agressie --- Sociaal gedrag --- Sekseverschillen --- Zelfbeeld --- Identiteit --- gezin --- Psychologie --- Algemene kinder- en jeugdpsychologie --- Ontwikkelingspsychologie of genetische psychologie --- Ontwikkelingspsychologie. --- Developmental psychology --- Man --- Volwassene
Choose an application
Jongeren groeien op in een multimediale leefwereld die aast op aandacht. Ieder ogenblik valt er vanalles te beleven. Tot rust komen hoort er niet meer bij... Toch zijn deze jongeren ook op zoek naar vaste grond en willen zij zich een identiteit aanmeten ... Hoe kunnen we in onderwijs inzetten op deze veelzijdige bevlogenheid van jongeren en hen kansen toespelen om op verhaal te komen? Slow teaching staat voor een didactische aanpak die kennis verwerven en identiteitsontwikkeling dichter bij elkaar brengt ...
onderwijsvernieuwing --- School management --- Didactic strategies --- ontdekkend leren --- #gsdbP --- onderwijskunde --- 451.3 --- onderwijs --- 450.4 --- competenties --- identiteit --- leren --- 450 --- relatie onderwijsgevende-leraar --- Onderwijsvernieuwing --- Relatie onderwijsgevende-leerling --- Lerarenopleiding : CVO --- 371.3 --- Relatie leraar-leerling --- Identiteitsontwikkeling --- Didactiek --- S20110208.jpg --- didactiek --- jeugd --- persoonlijkheidsvorming --- Onderwijskunde --- Onderwijs; algemeen --- 362.8 --- 371 --- 37.03 --- Onderwijsstrategieën --- Jeugd --- 370.02 --- Provincie West-Vlaanderen --- Onderwijsstrategie --- Jongere
Listing 1 - 10 of 37 | << page >> |
Sort by
|